Yabancı Diller Eğitimi Bölümü "Mentorluk Etkinliği" Gerçekleştirdi

22 Kasım 2024 Cuma

Fakültemiz  İngilizce Öğretmenliği Programı(ELT), 22-11.2024 tarihinde, ELT programi 1,2,3 ve 4 sinif öğrencilerini bir araya getiren bir mentorluk etkinliği duzenledi.
Etkinlik, Yabanci Diller Egitimi Bolum Baskani Dr. Melissa Özlem Grab'ın mentorluğun akademik ve profesyonel gelişimdeki dönüştürücü gücünü vurgulayan ilham verici konuşmasıyla başladı. Ona katılan Dr. Hatice Özata ve Dr. Çiğdem Güneş Çilek, program içinde topluluk oluşturmanın önemine ilişkin görüşlerini paylaştılar.
Mentorluk etkinligi, üst sınıf öğrencilerinin alt sınıf öğrencilerine rehberlik ederek akademik tavsiyeler, sınıf içi ipuçları ve dil eğitimi alanında başarılı olmak için pratik stratejiler paylaşmasıyla işbirliğinin değerini vurguladı. Mentorluk, destekleyici bir öğrenme ortamını teşvik ederek genç kohortlar arasında güven ve yetkinlik oluştururken, üst sınıf öğrencilerine liderlik ve öğretim becerilerini geliştirme şansı sunuyor.
Dr. Grab, “Bu mentorluk etkinliği sadece bireysel öğrenmeyi geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda programımızın kolektif ruhunu da güçlendiriyor. Öğretmen eğitiminde inovasyon ve işbirliğine olan bağlılığımızı yansıtıyor ”dedi.
 Dr. Hatice Özata, destekleyici bir akademik topluluk oluşturmanın önemini vurgulayarak, mentorluğun sadece rehberlikle ilgili olmadığını, aynı zamanda güven ve karşılıklı gelişime ilham veren anlamlı bağlantılar kurmakla da ilgili olduğunu belirtti. Öğrencileri sürece aktif olarak katılmaya teşvik eden Özata, farklı akademik seviyeler arasında işbirliğinin ilgili herkes için öğrenme deneyimini nasıl zenginleştirebileceğinin altını çizdi.
Dr. Çiğdem Güneş Çilek, öğrencileri mentorluğu hem kişisel hem de mesleki gelişime giden bir yol olarak benimsemeye teşvik etti. “Mentorluk, hem çalışmalarınızda hem de eğitimci olarak gelecekteki kariyerlerinizde başarı için gerekli olan ortak bilgi ve teşvik ağının kurulmasına yardımcı olur” dedi.
Mentorluk girişimi, Giresun Üniversitesi, Ingilizce Ogretmenligi programinin yetkin, kapsayıcı ve teknolojik olarak yeterli İngilizce eğitimcileri yetiştirme misyonunun temel taşlarından biridir ve Türkiye'deki ELT programlarında mükemmellik için bir ölçüt oluşturmaktadır.