Fen Bilgisi Eğitimi ABD Öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-A Projeleri Desteklenmeye Hak Kazandı

09 Nisan 2025 Çarşamba

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri, TÜBİTAK 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında önemli başarılara imza attı. Desteklenmeye hak kazanan projeler, hem içerikleri hem de eğitsel yenilikleriyle dikkat çekti.

Prof. Dr. Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR danışmanlığında, Fen Bilgisi Eğitimi 3. sınıf öğrencisi Cemile Meriç yürütücülüğünde ve araştırmacılar Gizemnur YAŞAR ile Sultan ESEN’in katkılarıyla hazırlanan "Güneş, Dünya ve Ay Konusuna Yönelik Geliştirilen Eğitsel Dijital Oyunların Öğrencilerin Başarısına Etkisi ve Oyunla İlgili Öğrenci Görüşleri" başlıklı proje, dijital oyun destekli öğretim yaklaşımının etkililiğini araştırmayı amaçlamaktadır.

Yine Prof. Dr. Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR danışmanlığında, Fen Bilgisi Eğitimi 4. sınıf öğrencisi Yezdan Fatma ELBİR yürütücülüğünde, araştırmacılar Burcu CANKATAR ve Nurdan Zehra ÖNDEŞ’in katkılarıyla hazırlanan, "Besin Zinciri Konusuna Yönelik Origami Etkinliğinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi" başlıklı proje de desteklenmeye değer bulundu.

Fen Bilgisi Eğitimi ABD öğretim üyesi Doç. Dr. Ümmü Gülsüm DURUKAN danışmanlığında hazırlanan bir diğer proje ise 4. sınıf öğrencisi Emine DALCAN yürütücülüğünde ve araştırmacı Gizem Nur MEMİŞ’in katkısıyla şekillendi. "Güneş ve Ay Tutulmaları Konusunun Öğretiminde 3B Katı Model Kullanımının Öğrencilerin Öğrenme Durumları Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi" başlıklı proje de TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun görüldü.

Bu başarı, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'nın araştırma odaklı lisans eğitimine verdiği önemi ve öğrencilerinin bilime katkı sunma yönündeki motivasyonunu ortaya koymaktadır.

Tüm danışman akademisyenlerimizi ve projelerde yer alan öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.