PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ BAŞVURU İLANI

22 Ağustos 2022 Pazartesi

22 Ağustos 2022 Tarihli Üniversitemiz Senatosunca kararlaştırılan Pedagojik Formasyon Eğitimi ilan metni aşağıda paylaşılmıştır.
 
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
PEDAGOJİK FORMASYON BİRİMİ
PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI 2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI (GÜZ ve BAHAR) BAŞVURU İLANI

Üniversitemiz 2022-2023 eğitim-öğretim yılı Güz ve Bahar Dönemi Pedagojik Formasyon Eğitimi başvuruları internet üzerinden 29 Ağustos-07 Eylül 2022 tarihleri arasında  (Başvuru süresi bittiğinden bağlantı kaldırılmıştır.) başvuru adresinden yapılacaktır. Kesin kayıt hakkı kazanan öğrencilerin listesi 09 Eylül 2022 tarihinde (saat 23:59’a kadar) web sayfasında ( https://www.giresun.edu.tr , https://egitim.giresun.edu.tr )  yayınlanacaktır.

Kesin kayıt hakkı kazanan adayların istenen belgeleri Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Birimine (C Blok Zemin Kat Formasyon Birimi) 12-16 Eylül 2022 tarihleri arasında şahsen teslim etmesi gerekmektedir. Pedagojik Formasyon Güz ve Bahar Döneminde dersler 14 hafta boyunca aşağıdaki akademik takvimde belirtilen tarihlerde Cumartesi ve Pazar günleri (08:30-19:00) gerçekleştirilecektir. Ancak bu ders gün ve saatlerine denk gelen Açıköğretim ve ÖSYM sınavları olması durumunda dersler saat 17.00-23.00 saatleri arasında yapılacaktır.

Pedagojik Formasyon Sertifika Programının yüz yüze yapılması esastır. Ancak, lisans programlarına paralel olarak Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki derslerin de en fazla %40’ı uzaktan eğitimle yapılabilir. (Uzaktan eğitim yapılıp yapılmayacağı, yapılacak olursa hangi derslerin uzaktan eğitim yöntemiyle yapılacağı ders programında duyurulacaktır.) Öğretmenlik Uygulaması dersleri, MEB okulları açık olduğu sürece yüz yüze yapılacaktır.

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına sadece mezun olmuş öğrenciler (örgün, açık ve uzaktan öğretim lisans mezunları) başvurabilecektir. (YÖK 2021 Formasyon Usul ve Esasları Madde 5 (1) gereği,    https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx)

GENEL ŞARTLAR
  1. Başvuru süreci ile ilgili her türlü resmi açıklama ve duyuru Giresun Üniversitesi Pedagojik  Formasyon Birimi web sayfasından ( https://egitim.giresun.edu.tr ) yapılacaktır.
 
  1. Sertifika programı Yükseköğretim Kurulunun 27.09.2021 tarihinde yayınladığı https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx” çerçevesinde yürütülecektir. Açılacak program süresince oluşabilecek mevzuat değişikliklerinde güncel mevzuat hükümleri uygulanacaktır. Söz konusu değişikliklerin öğrencilerimiz başvuru sırasındaki yükümlülüklerden farklı yükümlülükler getirmesi halinde, öğrencilerimiz yeni koşulları yerine getirmek durumundadır.
 
  1. Programa, aşağıdaki tabloda atamaya esas teşkil eden lisans programlarından mezun adaylar başvurabilecektir (Adaylar genel ağırlıklı not ortalamalarına göre sıralama yapılarak belirlenecektir.) Sıralamalar 4’lük not sistemine göre yapılacaktır. Notların 4’lük not sistemine göre girilmesi gerekmektedir. YÖK’ün 100’lük sistemde not dönüşüm tablosu için tıklayınız. https://oyp.yok.gov.tr/Documents/Anasayfa/4lukSistem.pdf
 
 
  1. Pedagojik Formasyon Sertifika Programına başvuracak adaylar için 678 kontenjan ayrılmıştır. Giresun Üniversitesi tarafından yürütülecek olan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı kontenjanları aşağıdaki tabloda belirtildiği gibidir.

Tablo 1. Öğretmenliğe Kaynaklık eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlar ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Alanları
SIRA
NO
ATAMAYA ESAS
OLAN ALAN
MEZUN OLDUĞU YÜKSEKÖĞRETİM
PROGRAMI/FAKÜLTE
KONTENJAN
1 Adalet 1. Hukuk Fakültesi(*)
2. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi(*)
3. Kamu Yönetimi(*)
12
2 Beden Eğitimi 1.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
2. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (*)
3. Spor Bilimleri Fakültesi (*)
4. Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu (*)
5. Sağlık Bilimleri Fakültesi Spor Bilimleri Bölümü (*)
24
3 Bilişim Teknolojileri 1.Bilgisayar Öğretmenliği
2. Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
3. Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği
4. Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği/Eğitimi 5. Bilgisayar Mühendisliği(*)
6. Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği (*)
7. Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği (*)
8. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (**)
9. Matematik-Bilgisayar Bölümü (*) (**)
10. İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri (*) (**)
11. Bilgisayar Teknolojisi Bölümü/Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü (*) (**) 12. Bilgi Teknolojileri (*) (**)
13. Yazılım Mühendisliği (*)
14. Bilişim Sistemleri Mühendisliği (*)
15. Bilgisayar ve Kontrol Teknolojisi Öğretmenliği
16. Elektronik ve Bilgisayar Bölümü (*)
17. Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (*)
18. Bilgisayar Bilimleri(*)
19. Yönetim Bilişim Sistemleri (*)(**)
(**) Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarına Atanamazlar.
48
4 Biyoloji
  1. Biyoloji Öğretmenliği
  2. Biyoloji Bölümü(*)
  3. Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü(*)
  4. Biyoteknoloji ve Moleküler Biyoloji(*)
6
5 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi 1. Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği
2. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği
3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü (*)
 4. Çocuk Gelişimi Bölümü (*)
5. Çocuk Sağlığı ve Gelişimi Bölümü (*)
 
18
6 Coğrafya 1. Coğrafya Öğretmenliği
2.Coğrafya Bölümü(*)
72
7 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 1.İlahiyat Fakültesi (*)
2. İlahiyat Bilimleri Fakültesi (*)
3. Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi (*)
4. Dinî İlimler Fakültesi (*)
5. İslami İlimler Fakültesi (*)
12
8 Felsefe 1.Felsefe Grubu Öğretmenliği
2. Felsefe Bölümü (En az 16 kredi Sosyoloji, 16 kredi Psikoloji aldığını belgelendirenler) (*)
3. Sosyoloji Bölümü (En az 16 kredi Felsefe, 16 kredi Psikoloji, 8 kredi Mantık aldığını belgelendirenler) (*)
54
 
9 Fizik
  1. Fizik Öğretmenliği
  2. Fizik Bölümü (*)
  3. Fizik Mühendisliği (*)
6
10 Giyim Üretim Teknolojisi / Moda Tasarım Teknolojileri 1.Hazır Giyim Öğretmenliği
2. Giyim Öğretmenliği
3. Giyim Endüstrisi Öğretmenliği
4. Moda Tasarımı Öğretmenliği
5. Hazır Giyim Teknolojisi Öğretmenliği
6. Moda Tasarımı (*)
18
11 Görsel Sanatlar 1.Resim Öğretmenliği
2. Resim - İş Öğretmenliği
3. Resim (*)
4. Geleneksel Türk Sanatları (*)
5. Geleneksel Türk El Sanatları (*)
6. Görsel Sanatlar Bölümü (*)
7. Resim Anasanat Dalı (*)
8. Heykel (*)
9. Resim - Baskı Sanatları Bölümü (*)
10. Plastik Sanatlar Bölümü (*)
11. Plastik Sanatlar ve Resim Bölümü (*)
18
12 İmam- Hatip Lisesi Meslek Dersleri
  1. İlahiyat Fakültesi (*)
  2. İlahiyat Bilimleri Fakültesi (*)
  3. Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi (*)(**)
  4. Dinî İlimler Fakültesi (*)
  5. İslami İlimler Fakültesi (*
6
13 İngilizce
  1. İngilizce Öğretmenliği
2. İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü (*)
3. Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü(*)
4. Mütercim-Tercümanlık Bölümü (İngilizce) (*)
5. İngiliz Dil Bilimi Bölümü (*)
6. Çeviri Bilim Bölümü (İngilizce) (*)
7. İngiliz Dili ve Kültürü Bölümü (*)
72
14 Kimya / Kimya Teknolojisi 1.Kimya Öğretmenliği
2. Kimya Bölümü (*)
3. Kimya Mühendisliği (*)
4. Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya Bölümü (*)
6
15 Konaklama ve Seyahat Hizmetleri  1.Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğretmenliği
 2. Konaklama İşletmeciliği Öğretmenliği
 3. Turizm Öğretmenliği
 4. Turizm ve Otelcilik Grubu Öğretmenliği
 5. Turizm İşletmeciliği Öğretmenliği/Eğitimi
 6. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Öğretmenliği/Eğitimi
 7. Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği (*)
 8. Turizm İşletmeciliği (*)
 9. Turizm ve Otel İşletmeciliği (*)
 10. Konaklama İşletmeciliği (*)
 11. Seyahat İşletmeciliği (*)
 12. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (*)
 13. Turizm ve Büro Yönetimi (*)
 14. Turizm ve Rehberlik (*) 15. Turizm ve Otelcilik (*)
24
16 Matematik   1.Matematik Öğretmenliği
  2. Matematik Bölümü (*)
  3. Matematik-Bilgisayar Bölümü (*)(**)
  4. Matematik Mühendisliği (*)(***)
  5. Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü (*)(**)

 (**) Kredilerinin en az %70’ini matematik alanında belgelendirenler.
 (***) 1, 2, 3 ve 5’inci sıradaki bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması durumunda atanırlar


 
12
 
17 Muhasebe             ve Finansman 1.Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği
2. İşletme Öğretmenliği/Eğitimi
3. İktisat (*) (**)
4. İşletme (*) (**)
5. Maliye (*) (**)
6. Muhasebe ve Finansal Yönetim Bölümü (*)(**) 7. Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümü (*)(**) 8. Bankacılık ve Finans Bölümü (*)(**)
9. Muhasebe Bölümü (*)(**)
10. Muhasebe Bilgi Sistemleri (*)(**)
 (**) 1 ve 2’inci sıradaki bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması durumunda atanırlar.
36
18 Müzik 1.Müzik Öğretmenliği
2. Müzik Bölümü/Anabilim Dalları (*)
3. Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünün; • Müzik Toplulukları Anasanat Dalı (*) • Duysal (ses) Sanatları Tasarımı Anabilim Dalı (*) • Koro(*)
4. Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Türk Musikisi Devlet Konservatuarı ile Devlet Konservatuarının;
• Temel Bilimler Bölümü (*)
• Kompozisyon Bölümü (*)
• Ses Eğitimi Bölümü (*)
• Müzik Bilimleri Bölümü (*)
• Çalgı Bölümleri (Nefesli//Üflemeli Çalgılar, Yaylı Çalgılar, Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Harp, Piyano ve Arp, Piyano, Mızraplı Çalgılar) (*)
• Bando Şefliği (*)
• Folklor ve Etnomüzikoloji (*)
• Müzikoloji (*)
• Opera (*)
 • Şan ve Opera (*)
• Opera ve Konser Şarkıcılığı (*)
• Türk Sanat Müziği (*)
 • Şan (*)
• Türk Halk Oyunları (*)
• Türk Müziği (*)
• Türk Musikisi (*)
• Koro (*) • Müzik Teknolojisi (*)
• Müzik Teorisi (*)
• Türk Halk Müziği (*)
• Türk Halk Müziği (Ses Eğitimi Ana Sanat Dalı/ Çalgı Eğitimi Ana Sanat Dalı) (*)
• Müzik Bölümü Performans Anasanat Dalı (Performans Programı) (*)
5. Osmanlı Dönemi Karşılaştırmalı Müzik Programı (*)
6. Geleneksel Türk Müzikleri (*)
7. Türk Din Mûsikîsi Anasanat Dalı (*)
8. Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölümü (*)(**)
18
19 Sağlık/Sağlık Hizmetleri 1.Hemşirelik Yüksekokulu (*)
2. Hemşirelik/Bölümü (*)
3. Ebelik/Bölümü (*)
4. Sağlık Memurluğu/Bölümü (*)
5. Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri (*)
6. Sağlık Eğitimi Bölümü
12
20 Tarih 1.Tarih Öğretmenliği
2. Tarih Bölümü (*)
72
21 Türk Dili ve Edebiyatı
  1. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
  2. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (*)
  3. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü(*)
  4. Türk Halkbilimi Bölümü (*)
120
22 Yiyecek          İçecek Hizmetleri 1.Besin Teknolojisi Öğretmenliği
2. Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği
3. Gastronomi ve Mutfak Sanatları (*)
4. Yiyecek İçecek İşletmeciliği Bölümü (*)
5. Beslenme ve Diyetetik (*) (**)
6. Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Bölümü (*)
7. Gastronomi Bölümü (*)
(**) 1, 2, 3, 4, 6 ve 7’inci sıradaki bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması durumunda atanırlar.
24
GENEL TOPLAM 678
 
 
  1. Mezun öğrencilerin puanlarının eşit olması durumunda mezuniyet tarihi eski olana öncelik verilecektir.
 
  1. Yukarıda belirlenen bölüm ve atamaya esas alanlar dışında farklı bölümlerden/programlardan başvurular kabul edilmeyecektir.
 
  1. Tüm kontenjanlara ait toplam başvuru sayısının 150 kişinin altında olması durumunda Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açılmayacaktır. Öğrencinin başvurduğu alanda başvuran öğrenci sayısı en az 5 olmalıdır, başvurulan alanda 5 öğrenciden az başvuru olduğu durumunda program açılmayacaktır, ilgili alana kayıt yaptıran öğrencilerin yatırmış oldukları ücretler iade edilecektir. Ayrıca, genel kontenjan sabit tutulmak kaydı ile bir alanda yeterli sayıda başvuru olmazsa, kontenjan diğer alana kaydırılabilecektir.
  2. Programlara yerleştirilen adayların, başvuru sırasında beyan ettikleri bilgiler ile kayıt sırasında ibraz edecekleri belgelerdeki bilgiler arasında uyumsuzluk olması halinde adayın kayıt işlemi iptal edilir. Yanlış beyanda bulunduğu belirlenen adaylar hakkında gerekli idari ve adli işlemler başlatılır.
 
  1. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslara göre yürütülecektir. Yükseköğretim Kurulu Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Çerçeve Usul ve Esasları İncelemek için burayı https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik
  1. Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitimi Programına, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20/02/2014 Tarih ve 9 Sayılı Kararına göre öğretmenliğe kaynaklık eden atamaya esas olan Alan/Program/Fakültelerden başvuru yapılabilir. Bu Alan/Program/Fakülteler dışındaki başvurular kabul edilmeyecektir. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarını incelemek için burayı https://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-alanlari/icerik/201 tıklayınız.
 
  1. Öğretmenlik Uygulamaları 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı GÜZ ve BAHAR dönemlerinde Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğünün belirlediği gün veya günlerde ve okullarda toplam 24 hafta (2 Dönem) hafta içi (6 saat) yapılacak olup %100 devam zorunluluğu bulunmaktadır. MEB Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi (madde 9/h) Öğretmenlik uygulamasının herhangi bir saatine mazeretsiz olarak katılmayan uygulama öğrencilerinin uygulama eğitim kurumu ile ilişikleri kesilir. Sağlık raporu, görevlendirme vb. belgeler devam yükümlülüğünü kaldırmaz.
 
  1. Programın uygulamasında Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kuralları geçerlidir. Yönetmelik gereği teorik derslere %70, uygulamalı derslere %80 devam zorunluluğu vardır(madde 18).
 
  1. Pedagojik Formasyon Eğitimi ücreti 5.010,00 (Beşbin on) TL olup 2 eşit taksitte ödenecektir. İlk taksiti, 2022-2023 Güz dönemi kesin kayıt  sırasında 2.505,00 TL, ikinci taksiti ise 2022-2023 Bahar dönemi başlangıcında 2.505,00 TL olarak aşağıda verilen banka hesabına yatırılacaktır.

DİKKAT!!!: Kesin kayıt işlemlerinden sonra ücret iadesi yapılmayacaktır.

14. Kendi isteğiyle kayıt sildiren öğrencilerin yatırmış olduğu eğitim ücreti de iade edilmeyecektir.
  1. BAŞVURU SÜRECİ
Online (ön başvuru) başvurular: 29 Ağustos-07 Eylül 2022 (saat:17:59’a kadar) tarihleri arasında       ( https://egitim.giresun.edu.tr ) web adresi üzerinden yapılacaktır.

Kayıt Hakkı Kazananların İlanı: 9 Eylül 2022 tarihinde kesin kayıt hakkı kazanan asıl aday listeleri Giresun Üniversitesi ( https://egitim.giresun.edu.tr ) web sayfasından (saat:23:59’a kadar) ilan edilecektir.

Kesin Kayıt Tarihleri: 12-16 Eylül 2022 tarihleri arasında gerekli belgeler şahsen elden teslim alınarak kesin kayıt yapılacaktır.

Yedek Kayıt Tarihi: Asıl kayıtta kontenjanın dolmaması halinde yedekten kayıt hakkı kazanan öğrenciler 20-21 Eylül 2022 tarihinde gerekli belgeler şahsen elden teslim ederek kesin kayıt yaptıracaklardır.

Kayıt Yeri: Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok Zemin Kat Pedagojik Formasyon Birimi.
  Eğitime Başlama Tarihi: Pedagojik Formasyon Eğitimi 01 Ekim 2022 tarihinden itibaren Üniversitemiz Güre Yerleşkesinde yer alan Eğitim Fakültesi binasında yapılacaktır.
  1. BAŞVURUYA ESAS OLAN ALANLAR:

Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20/02/2014 ve 9 Sayılı Kararına Göre Öğretmenliğe Kaynaklık eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlar ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama alanlarına İlişkin 20/02/2014 ve 9 sayılı kararında güncelleme yapılan yazının yer aldığı Ağustos 2014 sayılı Tebliğler Dergisinde yer alan öğretmenlik alanları esas olmak üzere, başvuru alanları ve ilişkili bölüm ve programlar Tablo 1’de verilmiştir. (Tablo 1’de yer alan programlar dışında mezun adayların başvuruları geçersiz sayılacaktır)
  1. KESİN KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
    1. Kesin kayıt başvuru dilekçesi (ıslak imzalı)- (Formasyon Biriminden temin edilecektir)
    2. Lisans Mezuniyet Belgesi ya da diploma (Aslı ya da üniversiteler veya ilgili kurumlarca onaylanmış  tasdikli sureti. Ayrıca Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanların diplomalarının denkliği, kayıt sırasında belgelendirilmelidir.)
3. Onaylı lisans not durumu (Aslı veya üniversiteler ya da ilgili kurumlarca onaylanmış tasdikli sureti)
  4. Nüfus cüzdan fotokopisi (aslını ibraz etmek kaydıyla)
5. İki (2) adet vesikalık fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş - arka yüzüne Ad, Soyad ve T.C. Kimlik Numarası yazılmalı)
  6. Öğrenim ücretinin ilk taksitinin yatırıldığına dair banka dekontu.
  1. BANKA HESAP BİLGİLERİ:

EFT şeklinde ödemeler için ;
Banka / Şubesi: Ziraat Bankası /Giresun Şubesi
Hesap adı         : GİRESUN ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE IBAN          : TR23 0001 0001 23500 8693 1650 14
 ATM Hesaba para yatırma ve Havale şeklinde ödemeler için ;
Hesap Adı                  : GİRESUN ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE
Şube Kodu                   :0123
Hesap Numarası           :50869316-5014
DİKKAT!!!: Kesin kayıt hakkı kazananların listesi ilan edilmeden lütfen herhangi bir ücret yatırmayınız.



                                                                                                                     Tablo:2


GİRESUN ÜNİVERSİTESİ PEDAGOJİK FORMASYON
EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI 2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİMİ
Güz Yarıyılı
29 Ağustos-07 Eylül 2022 Ön başvuruların alınması
09 Eylül 2022 Kesin kayıt hakkı kazananların ilanı
12-16 Eylül 2022 Kesin Kayıtlar / I.taksitinin ödenmesi
19 Eylül 2022 Yedek listeden asil listeye yerleşen adayların ilanı
20-21 Eylül 2022 Yedek Kayıtlar/ I.taksitinin ödenmesi
20-21 Eylül 2022 Ders tekrarı yapacak öğrencilerin kayıt ve ders ücreti yatırması
01 Ekim 2022 Derslerin Başlaması
14-16 Kasım 2022 Ara sınav
31 Aralık 2022 Derslerin son günü
02-06 Ocak 2023 Vize Mazeret Sınavı (08-16 saatleri arasında)
09-13 Ocak 2023 Yarıyıl sonu sınavı (Final)
18-20 Ocak 2023 Bütünleme Sınavı
25-27 Ocak 2023 Tek Ders Sınavı
 
Bahar Yarıyılı
06-10 Şubat 2023 Ders kaydı / II. taksitinin ödenmesi
06-10 Şubat 2023 Ders tekrarı yapacak öğrencilerin kayıt ve ders ücreti yatırması
18 Şubat 2023 Derslerin Başlaması
03-05 Nisan 2023 Ara sınav
21 Mayıs 2023 Derslerin son günü
29 Mayıs-02 Haziran 2023 Vize Mazeret Sınavı
05-09 Haziran 2023 Yarıyıl sonu sınavı (Final)
14-16 Haziran 2023 Bütünleme Sınavı
21-23 Haziran 2023 Tek Ders Sınavı
 

DETAYLANDIRILMIŞ TEORİK DERS TAKVİMİ
 
GÜZ DÖNEMİ BAHAR DÖNEMİ
S.No Hafta Tarih S.No Hafta Tarih
1 1. ders haftası 01-02 Ekim 2022 1 1. ders haftası 18-19 Şubat 2023
2 2. ders haftası 08-09 Ekim 2022 2 2. ders haftası 25-26 Şubat 2023
3 3. ders haftası 15-16 Ekim 2022 3 3. ders haftası 04-05 Mart 2023
4 4. ders haftası 22-23 Ekim 2022 4 4. ders haftası 11-12 Mart 2023
5 5. ders haftası 29-30 Ekim 2022 5 5. ders haftası 18-19 Mart 2023
6 6. ders haftası 05-06 Kasım 2022 6 6. ders haftası 25-26 Mart 2023
7 7. ders haftası 12-13 Kasım 2022 7 7. ders haftası 01-02 Nisan 2023
8 ARA SINAV 14-16 Kasım 2022* 8 ARA SINAV 03-05 Nisan 2023*
9 8. ders haftası 19-20 Kasım 2022 9 8. ders haftası 08-09 Nisan 2023
10 9.ders haftası 26-27 Kasım 2022 10 9.ders haftası 15-16 Nisan 2023
11 10. ders haftası 03-04 Aralık 2022 11 10. ders haftası 22-23 Nisan 2023
12 11. ders haftası 10-11 Aralık 2022 12 11. ders haftası 29-30 Nisan 2023
13 12. ders haftası 17-18 Aralık 2022 13 12. ders haftası 06-07 Mayıs 2023
14 13. ders haftası 24-25 Aralık 2022 14 13. ders haftası 13-14 Mayıs 2023
15 14. ders haftası 31 Aralık 2022 15 14. ders haftası 20-21 Mayıs 2023
16 ARA SINAVIN MAZERET SINAVI 02-06 Ocak 2023 * 16 ARA SINAVIN MAZERET SINAVI 29 Mayıs-02 Haziran 2023*
17 FİNAL SINAVLARI 09-13 Ocak 2023* 17 FİNAL SINAVLARI 05-09 Haziran 2023*
18 BÜTÜNLEME SINAVLARI 18-20 Ocak 2023* 18 BÜTÜNLEME SINAVLARI 14-16 Haziran 2023*
19 TEK DERS SINAVI 25-27 Ocak 2023* 19 TEK DERS SINAVI 21-23 Haziran 2023*
* Sınavlar 08.00-16.00 saatleri arasında yapılacaktır.



                     GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
2022-2023 GÜZ DÖNEMİ PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRETMENLİK
UYGULAMASI DETAYLI AKADEMİK TAKVİMİ
22-30 Eylül 2022 Öğrencilerin MEBBİS’ e kaydedilmesi ve
öğretmen öğrenci eşleştirmesi
03-07 Ekim 2022 1. Uygulama Haftası
10-14 Ekim 2022 2. Uygulama Haftası
17-21 Ekim 2022 3. Uygulama Haftası
24-28 Ekim 2022 4. Uygulama Haftası (28 Ekim Cuma günü saat 13.00 ‘den sonrasına denk gelen uygulamalar daha sonraki hafta telafi edilecektir)
31 Ekim-04 Kasım 2022
  1. Uygulama Haftası
07-11 Kasım 2022
  1. Uygulama Haftası
14-18 Kasım 2022 MEB I. Dönem Ara Tatil
21-25 Kasım 2022 7. Uygulama Haftası
28 Kasım-02 Aralık 2022 8. Uygulama Haftası
05-09 Aralık 2022 9. Uygulama Haftası
12-16 Aralık 2022 10. Uygulama Haftası
19-23 Aralık 2022 11. Uygulama Haftası
26-30 Aralık 2022 12. Uygulama Haftası

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulamasına katılan uygulama öğrencileri değerlendirme işlemleri uygulama öğretim üyesi tarafından 03/10/2022 0:00:00 – 30/12/2022 23:59:00 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. GENEL       DEĞERLENDİRME       işlemi
gerçekleştirilen uygulama öğrencisinin GÜNLÜK DEĞERLENDİRME işlemleri GERÇEKLEŞTİRİLEMEZ!
( https://uod.meb.gov.tr/ )
Değerlendirme süreci:
Önce, uygulama öğretmeni sonra akademisyen            tarafından            günlük değerlendirme yapılacak, daha sonra önce akademisyen, sonra uygulama öğretmeni tarafından genel değerlendirme yapılacaktır.
 
                     GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
2022-2023 BAHAR DÖNEMİ PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DETAYLI AKADEMİK TAKVİMİ
13-17 Şubat 2023 Öğrencilerin MEBBİS’ e kaydedilmesi ve
öğretmen öğrenci eşleştirmesi
20-24 Şubat 2023 1. Uygulama Haftası
27 Şubat-03 Mart 2023 2. Uygulama Haftası
06-10 Mart 2023 3. Uygulama Haftası
13-17 Mart 2023 4. Uygulama Haftası
20-24 Mart 2023 5. Uygulama Haftası
27-31 Mart 2023 6. Uygulama Haftası
03-07 Nisan 2023 7. Uygulama Haftası
10-14 Nisan 2023 8. Uygulama Haftası
17-21 Nisan 2023 MEB II. Dönem Ara Tatil
24-28 Nisan 2023 9. Uygulama Haftası
01-05 Mayıs 2023 10. Uygulama Haftası(01 Mayıs Pazartesi gününe denk gelen uygulamalar daha sonraki hafta telafi edilecektir)
08-12 Mayıs 2023 11. Uygulama Haftası
15-19 Mayıs 2023 12. Uygulama Haftası

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulamasına katılan uygulama öğrencileri değerlendirme işlemleri uygulama öğretim üyesi tarafından 20/02/2023 00:00:00– 19/05/2022 23:59:00
tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. GENEL  DEĞERLENDİRME    işlemi
gerçekleştirilen uygulama öğrencisinin GÜNLÜK DEĞERLENDİRME işlemleri GERÇEKLEŞTİRİLEMEZ!
(https://uod.meb.gov.tr/)
Değerlendirme süreci:
Önce, uygulama öğretmeni sonra akademisyen            tarafından            günlük değerlendirme yapılacak, daha sonra önce akademisyen, sonra uygulama öğretmeni tarafından genel değerlendirme yapılacaktır.
 




DİĞER NOTLAR
  1. Dersler iki dönem 28 hafta boyunca (14 hafta Güz ve 14 hafta Bahar yarıyılı) hafta sonu Cumartesi ve Pazar günleri akademik takvimde belirtildiği şekliyle gerçekleştirilecektir.
 
  1. Cumartesi günü veya hafta içi gerçekleştirilen derslerin haricinde 2022-2023 GÜZ ve BAHAR Dönemindeki Öğretmenlik Uygulamaları ise Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün belirlediği gün/günlerde ve okullarda 24 hafta boyunca hafta içi 6 (altı) saat yapılacaktır.
 
  1. Yukarıda bahsedilen durumlar haricinde oluşabilecek başka zorunlu haller olması durumunda akademik takvimde güncelleme yapılabilir.
İletişim                       : 0454 310 12 00                      Faks:0454 310 12 87
e-mail                         : egitim@giresun.edu.tr          web: http://www.giresun.edu.tr
                                                                                            https://egitim.giresun.edu.tr