13 Kasım 2025 Perşembe
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenen çalışmalarıyla fen eğitimi alanında dikkat çekici bir başarıya imza attı.
2024 yılı 1. döneminde desteklenen ve sonuç raporu TÜBİTAK tarafından uygun bulunarak tamamlanan “Besin Zinciri Konusuna Yönelik Origami Etkinliğinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi” başlıklı proje, fen öğretiminde yaratıcı ve etkileşimli bir yaklaşım sundu.
Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans öğrencileri (mezunlarımız) Yezdan Fatma ELBİR, Burcu CANKATAR ve Nurdan Zehra ÖNDEŞ tarafından yürütülen; danışmanlığını Fen Bilgisi Eğitimi ABD Başkanı Prof. Dr. Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR’ın üstlendiği proje, ortaokul öğrencilerinin fen bilimlerindeki soyut kavramları daha somut ve kalıcı biçimde öğrenmelerine katkı sağladı.
Projede, origami tekniği kullanılarak besin zinciri konusunun öğretiminde öğrencilerin aktif katılımları teşvik edildi. Uygulama süreci sonunda öğrencilerin yalnızca kavramsal anlamalarının gelişmediği, aynı zamanda problem çözme, yaratıcılık, iş birliği ve motor beceriler gibi çok yönlü kazanımlar elde ettikleri belirlendi.
Öğrenci ve öğretmen görüşlerinden elde edilen bulgular, origami etkinliğinin öğrenme sürecini hem eğlenceli hem de kalıcı hale getirdiğini ortaya koydu. Araştırma sonuçları, origami temelli öğretimin kavram yanılgılarını gidermede yüksek derecede etkili olduğunu ve fen eğitimi süreçlerinde yenilikçi bir öğretim yöntemi olarak kullanılabileceğini gösterdi.
Bu başarı, Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi ABD öğrencilerinin araştırma temelli öğretim yaklaşımlarına olan ilgisini ve bilimsel üretkenliğini bir kez daha gözler önüne serdi. Öğrencilerimizi ve akademik danışmanlarını tebrik ediyoruz.