Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’ndan Bir TÜBİTAK 2209-A Projesi Daha Başarıyla Tamamlandı

14 Kasım 2025 Cuma

Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri tarafından yürütülen “Güneş, Dünya ve Ay Konusuna Yönelik Eğitsel Dijital Oyun (EDO) Geliştirme ve Etkisinin İncelenmesi” başlıklı proje, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında 2024 yılı 1. döneminde desteklenmiş ve başarıyla tamamlanmıştır.
Proje kapsamında geliştirilen eğitsel dijital oyunun, öğrencilerin başarısını, öğrenme motivasyonunu artırdığı, öğrenme sürecini eğlenceli ve kalıcı hâle getirdiği belirlenmiştir. Öğrenciler oyunu hem duyuşsal hem bilişsel açıdan olumlu değerlendirirken, öğretmenler de oyunun fen öğretiminde pedagojik açıdan faydalı bir araç olduğunu vurgulamıştır.
Proje yürütücüsü Cemile MERİÇ, araştırmacılar Sultan ESEN ve Gizemnur YAŞAR proje sürecine ilişkin olarak “Kendi geliştirdiğimiz bir dijital oyunun sınıf ortamında öğrenciler tarafından ilgiyle oynandığını görmek bizim için en büyük motivasyon kaynağı oldu.” ifadelerini kullandılar.
Projenin akademik danışmanı, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR ise “Eğitsel dijital oyunlar, öğrencilerin aktif katılımını sağlayan, öğrenmeyi eğlenceli hâle getiren yenilikçi öğretim araçlarıdır. Bu tür çalışmaların artması, öğretmen adaylarının dijital çağın gereksinimlerine uygun beceriler kazanmasına katkı sağlar. Bu tür projelerin öğrencilerimize ilham kaynağı olmasını ve ilerleyen süreçlerde öğrenci projelerimizin artmasını diliyorum.” şeklinde konuştu.
Projenin sonuç raporu TÜBİTAK tarafından uygun bulunmuş ve proje başarıyla sonuçlandırılmıştır.
Öğrencilerimizi ve akademik danışmanlarını tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.