PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ BAŞVURU İLANI

31 Ağustos 2023 Perşembe

GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
PEDAGOJİK FORMASYON BİRİMİ
MEZUNLAR İÇİN PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI (GÜZ ve BAHAR)
BAŞVURU İLANI

Üniversitemiz 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı Güz ve Bahar Dönemi Pedagojik Formasyon  Eğitimi başvuruları, internet üzerinden 05-15 Eylül 2023 tarihleri arasında ( başvuru süresi sona erdiğinden link kaldırılmıştır ) başvuru adresinden yapılacaktır. Kesin kayıt hakkı kazanan öğrencilerin listesi 18 Eylül 2023 tarihinde (saat 23:59’a kadar) web sayfasında  (https://www.giresun.edu.tr , https://egitim.giresun.edu.tr )  yayınlanacaktır.

Kesin kayıt hakkı kazanan adayların istenen belgeleri Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Birimine (C Blok Zemin Kat Formasyon Birimi) 19-22 Eylül 2023 tarihleri arasında şahsen teslim etmesi gerekmektedir. Pedagojik Formasyon Güz ve Bahar Döneminde dersler 14 hafta boyunca aşağıdaki akademik takvimde belirtilen tarihlerde Cumartesi ve Pazar günleri (08:30-19:00) gerçekleştirilecektir. Ancak bu ders gün ve saatlerine denk gelen Açıköğretim ve ÖSYM sınavları olması durumunda dersler saat 17.00-23.00 saatleri arasında yapılacaktır.

Pedagojik Formasyon Sertifika Programının yüz yüze yapılması esastır. Ancak, lisans programlarına paralel olarak Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki derslerin de en fazla %40’ı uzaktan eğitimle yapılabilir. (Uzaktan eğitim yapılıp yapılmayacağı, yapılacak olursa hangi derslerin uzaktan eğitim yöntemiyle yapılacağı ders programında duyurulacaktır.) Öğretmenlik Uygulaması dersi, MEB okulları açık olduğu sürece yüz yüze yapılacaktır.

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına sadece mezun olmuş öğrenciler (örgün,   açık ve uzaktan öğretim lisans mezunları) başvurabilecektir. (YÖK 2021 Formasyon Usul ve Esasları Madde 5 (1) gereği,    https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx)

GENEL ŞARTLAR
 
  1. Başvuru süreci ile ilgili her türlü resmi açıklama ve duyuru Giresun Üniversitesi Pedagojik Formasyon Birimi web sayfasından ( https://egitim.giresun.edu.tr ) yapılacaktır.
 
  1. Sertifika programı Yükseköğretim Kurulunun 27.09.2021 tarihinde yayınladığı https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx” çerçevesinde yürütülecektir. Açılacak program süresince oluşabilecek mevzuat değişikliklerinde güncel mevzuat hükümleri uygulanacaktır. Söz konusu değişikliklerin öğrencilerimiz başvuru sırasındaki yükümlülüklerden farklı yükümlülükler getirmesi halinde, öğrencilerimiz yeni koşulları yerine getirmek durumundadır.
 
  1. Programa, aşağıdaki tabloda atamaya esas teşkil eden lisans programlarından mezun adaylar başvurabilecektir (Adaylar genel ağırlıklı not ortalamalarına göre sıralama yapılarak belirlenecektir.) Sıralamalar 4’lük not sistemine göre yapılacaktır. Notların 4’lük not sistemine göre girilmesi gerekmektedir. YÖK’ün 100’lük sistemde not dönüşüm tablosu için tıklayınız. https://oyp.yok.gov.tr/Documents/Anasayfa/4lukSistem.pdf
 
 
  1. Pedagojik Formasyon Sertifika Programına başvuracak adaylar için 768 kontenjan ayrılmıştır. Giresun Üniversitesi tarafından yürütülecek olan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı kontenjanları aşağıdaki tabloda belirtildiği gibidir.

Tablo 1. Öğretmenliğe Kaynaklık eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlar ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Alanları
 
SIRA
NO
ATAMAYA ESAS
OLAN ALAN
MEZUN OLDUĞU YÜKSEKÖĞRETİM
PROGRAMI/FAKÜLTE
KONTENJAN
1 Adalet 1. Hukuk Fakültesi
2. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
3. Kamu Yönetimi
6
2 Beden Eğitimi 1.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
2. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
3. Spor Bilimleri Fakültesi
4. Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu
5. Sağlık Bilimleri Fakültesi Spor Bilimleri Bölümü
24
3 Bilişim Teknolojileri 1.Bilgisayar Öğretmenliği
2. Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
3. Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği
4. Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği/Eğitimi
5. Bilgisayar Mühendisliği

6. Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği
7. Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği
8. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
9. Matematik-Bilgisayar Bölümü
10. İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri
11. Bilgisayar Teknolojisi Bölümü/Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü 
12. Bilgi Teknolojileri 

13. Yazılım Mühendisliği
14. Bilişim Sistemleri Mühendisliği
15. Bilgisayar ve Kontrol Teknolojisi Öğretmenliği
16. Elektronik ve Bilgisayar Bölümü
17. Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
18. Bilgisayar Bilimleri
19. Yönetim Bilişim Sistemleri
 
60
4 Biyoloji
  1. Biyoloji Öğretmenliği
  2. Biyoloji Bölümü
  3. Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü
  4. Biyoteknoloji ve Moleküler Biyoloji
6
5 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi 1. Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği
2. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği
3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü
 4. Çocuk Gelişimi Bölümü
5. Çocuk Sağlığı ve Gelişimi Bölümü
 
18
6 Coğrafya 1. Coğrafya Öğretmenliği
2.Coğrafya Bölümü
72
7 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 1.İlahiyat Fakültesi
2. İlahiyat Bilimleri Fakültesi
3. Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi
4. Dinî İlimler Fakültesi
5. İslami İlimler Fakültesi
24
8 Felsefe 1.Felsefe Grubu Öğretmenliği
2. Felsefe Bölümü (En az 16 kredi Sosyoloji, 16 kredi Psikoloji aldığını belgelendirenler)
3. Sosyoloji Bölümü (En az 16 kredi Felsefe, 16 kredi Psikoloji, 8 kredi Mantık aldığını belgelendirenler)
72
 
9 Fizik
  1. Fizik Öğretmenliği
  2. Fizik Bölümü
  3. Fizik Mühendisliği
6
10 Giyim Üretim Teknolojisi / Moda Tasarım Teknolojileri 1.Hazır Giyim Öğretmenliği
2. Giyim Öğretmenliği
3. Giyim Endüstrisi Öğretmenliği
4. Moda Tasarımı Öğretmenliği
5. Hazır Giyim Teknolojisi Öğretmenliği
6. Moda Tasarımı
36
11 Görsel Sanatlar 1.Resim Öğretmenliği
2. Resim - İş Öğretmenliği
3. Resim
4. Geleneksel Türk Sanatları
5. Geleneksel Türk El Sanatları
6. Görsel Sanatlar Bölümü
7. Resim Anasanat Dalı
8. Heykel
9. Resim - Baskı Sanatları Bölümü
10. Plastik Sanatlar Bölümü
11. Plastik Sanatlar ve Resim Bölümü
18
12 İngilizce
  1. İngilizce Öğretmenliği
  2. İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
3. Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü
4. Mütercim-Tercümanlık Bölümü (İngilizce)
5. İngiliz Dil Bilimi Bölümü
6. Çeviri Bilim Bölümü (İngilizce)
7. İngiliz Dili ve Kültürü Bölümü
60
13 Kimya / Kimya Teknolojisi 1.Kimya Öğretmenliği
2. Kimya Bölümü
3. Kimya Mühendisliği
4. Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya Bölümü
6
14 Konaklama ve Seyahat Hizmetleri  1.Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğretmenliği
 2. Konaklama İşletmeciliği Öğretmenliği
 3. Turizm Öğretmenliği
 4. Turizm ve Otelcilik Grubu Öğretmenliği
 5. Turizm İşletmeciliği Öğretmenliği/Eğitimi
 6. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Öğretmenliği/Eğitimi
 7. Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği
 8. Turizm İşletmeciliği
 9. Turizm ve Otel İşletmeciliği
 10. Konaklama İşletmeciliği
 11. Seyahat İşletmeciliği
 12. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
 13. Turizm ve Büro Yönetimi
 14. Turizm ve Rehberlik 
15. Turizm ve Otelcilik
36
15 Matematik   1.Matematik Öğretmenliği
  2. Matematik Bölümü
  3. Matematik-Bilgisayar Bölümü
  4. Matematik Mühendisliği
  5. Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü(Kredilerinin en az %70’ini matematik alanında belgelendirenler.)
 


 
24
 
16 Muhasebe              ve Finansman 1.Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği
2. İşletme Öğretmenliği/Eğitimi
3. İktisat
4. İşletme
5. Maliye
6. Muhasebe ve Finansal Yönetim Bölümü
7. Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümü 
8. Bankacılık ve Finans Bölümü 

9. Muhasebe Bölümü
10. Muhasebe Bilgi Sistemleri
 
30
17 Müzik 1.Müzik Öğretmenliği
2. Müzik Bölümü/Anabilim Dalları
3. Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünün; • Müzik Toplulukları Anasanat Dalı  • Duysal (ses) Sanatları Tasarımı Anabilim Dalı  • Koro
4. Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Türk Musikisi Devlet Konservatuarı ile Devlet Konservatuarının;
• Temel Bilimler Bölümü
• Kompozisyon Bölümü
• Ses Eğitimi Bölümü
• Müzik Bilimleri Bölümü
• Çalgı Bölümleri (Nefesli//Üflemeli Çalgılar, Yaylı Çalgılar, Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Harp, Piyano ve Arp, Piyano, Mızraplı Çalgılar)
• Bando Şefliği
• Folklor ve Etnomüzikoloji
• Müzikoloji
• Opera
 • Şan ve Opera
• Opera ve Konser Şarkıcılığı
• Türk Sanat Müziği
 • Şan
• Türk Halk Oyunları
• Türk Müziği
• Türk Musikisi
• Koro  • Müzik Teknolojisi
• Müzik Teorisi
• Türk Halk Müziği
• Türk Halk Müziği (Ses Eğitimi Ana Sanat Dalı/ Çalgı Eğitimi Ana Sanat Dalı)
• Müzik Bölümü Performans Anasanat Dalı (Performans Programı)
5. Osmanlı Dönemi Karşılaştırmalı Müzik Programı
6. Geleneksel Türk Müzikleri
7. Türk Din Mûsikîsi Anasanat Dalı
8. Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölümü
24
18 Sağlık/Sağlık Hizmetleri 1.Hemşirelik Yüksekokulu
2. Hemşirelik/Bölümü
3. Ebelik/Bölümü
4. Sağlık Memurluğu/Bölümü
5. Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri
6. Sağlık Eğitimi Bölümü
12
19 Tarih 1.Tarih Öğretmenliği
2. Tarih Bölümü
90
20 Türk Dili ve Edebiyatı
  1. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
  2. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
  3. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü
  4. Türk Halkbilimi Bölümü
120
21 Yiyecek          İçecek Hizmetleri 1.Besin Teknolojisi Öğretmenliği
2. Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği
3. Gastronomi ve Mutfak Sanatları
4. Yiyecek İçecek İşletmeciliği Bölümü
5. Beslenme ve Diyetetik
6. Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Bölümü
7. Gastronomi Bölümü
 
24
GENEL TOPLAM 768
 
 
  1. Mezun öğrencilerin puanlarının eşit olması durumunda mezuniyet tarihi eski olana öncelik verilecektir.
  2. Yukarıda belirlenen bölüm ve atamaya esas alanlar dışında farklı bölümlerden/programlardan başvurular kabul edilmeyecektir.
  3. Tüm kontenjanlara ait toplam başvuru sayısının 120 kişinin altında olması durumunda Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açılmayacaktır. Öğrencinin başvurduğu alanda başvuran öğrenci sayısı en az 5 olmalıdır, başvurulan alanda 5 öğrenciden az başvuru olduğu durumunda program açılmayacaktır, ilgili alana kayıt yaptıran öğrencilerin yatırmış oldukları ücretler iade edilecektir. Ayrıca, genel kontenjan sabit tutulmak kaydı ile bir alanda yeterli sayıda başvuru olmazsa, kontenjan diğer alana kaydırılabilecektir.
  4. Programlara yerleştirilen adayların, başvuru sırasında beyan ettikleri bilgiler ile kayıt sırasında ibraz edecekleri belgelerdeki bilgiler arasında uyumsuzluk olması halinde adayın kayıt işlemi iptal edilir. Yanlış beyanda bulunduğu belirlenen adaylar hakkında gerekli idari ve adli işlemler başlatılır.
  5. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslara göre yürütülecektir. Yükseköğretim Kurulu Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Çerçeve Usul ve Esasları İncelemek için burayı https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx tıklayınız.
  6. Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitimi Programına, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20/02/2014 Tarih ve 9 Sayılı Kararına göre öğretmenliğe kaynaklık eden atamaya esas olan Alan/Program/Fakültelerden başvuru yapılabilir. Bu Alan/Program/Fakülteler dışındaki başvurular kabul edilmeyecektir. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarını incelemek için burayı https://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-alanlari/icerik/201 tıklayınız.
  7. Öğretmenlik Uygulamaları 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı BAHAR döneminde Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğünün belirlediği gün veya günlerde ve okullarda toplam 12 hafta (1 Dönem) hafta içi (6 saat) yapılacak olup %100 devam zorunluluğu bulunmaktadır. MEB Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi (madde 9/h) Öğretmenlik uygulamasının herhangi bir saatine mazeretsiz olarak katılmayan  uygulama öğrencilerinin uygulama eğitim kurumu ile ilişikleri kesilir. Sağlık raporu, görevlendirme vb. belgeler devam yükümlülüğünü kaldırmaz.
  8. Programın uygulamasında Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kuralları geçerlidir. Yönetmelik gereği teorik derslere %70, uygulamalı derslere %80 devam zorunluluğu vardır(madde 18).
  9. Pedagojik Formasyon Eğitimi ücreti 8.200,00 (Sekiz Bin İki Yüz) TL olup 2 eşit taksitte ödenecektir. İlk taksiti, 2023-2024 Güz dönemi kesin kayıt  sırasında 4.100,00 TL, ikinci taksiti ise 2023-2024 Bahar dönemi başlangıcında 4.100,00 TL olarak aşağıda verilen banka hesabına yatırılacaktır.
  10. Kesin kayıt işlemlerini tamamlayan aday derslere katılmadan kaydını sildirse dahi yatırdığı ücret hiçbir koşulda adaya iade edilmeyecektir.
 
  1. BAŞVURU SÜRECİ
Online (ön başvuru) başvurular: 05 – 15 Eylül 2023 (saat:16:59’a kadar) tarihleri arasında  (https://egitim.giresun.edu.tr ) web adresi üzerinden yapılacaktır. (15 Eylül 2023 tarihinde saat 17:00’den sonra gelen başvurular geçersiz sayılacaktır.)
Kayıt Hakkı Kazananların İlanı: 18 Eylül 2023 tarihinde kesin kayıt hakkı kazanan asıl aday  listeleri Giresun Üniversitesi ( https://egitim.giresun.edu.tr ) web sayfasından (saat:23:59’a kadar) ilan edilecektir.
Kesin Kayıt Tarihleri: 19-22 Eylül 2023 tarihleri arasında gerekli belgeler şahsen elden teslim alınarak kesin kayıt yapılacaktır.
Yedek Kayıt Tarihi: Asıl kayıtta kontenjanın dolmaması halinde yedekten kayıt hakkı kazanan           öğrencilerin 25-27 Eylül 2023 tarihinde gerekli belgeler şahsen elden teslim ederek kesin kayıt yaptıracaklardır.
Kayıt Yeri: Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok Zemin Kat Pedagojik Formasyon Birimi.
Eğitime Başlama Tarihi: Pedagojik Formasyon Eğitimi 07 Ekim 2023 tarihinden itibaren
  Üniversitemiz Güre Yerleşkesinde yer alan Eğitim Fakültesi binasında yapılacaktır.

 
  1. BAŞVURUYA ESAS OLAN ALANLAR:

Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20/02/2014 ve 9 Sayılı Kararına Göre Öğretmenliğe Kaynaklık eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlar ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama alanlarına İlişkin 20/02/2014 ve 9 sayılı kararında güncelleme yapılan yazının yer aldığı Ağustos 2014 sayılı Tebliğler Dergisinde yer alan öğretmenlik alanları esas olmak üzere, başvuru alanları ve ilişkili bölüm ve programlar Tablo 1’de verilmiştir. (Tablo 1’de yer alan programlar dışında mezun adayların başvuruları geçersiz sayılacaktır)
 
  1. KESİN KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
    1. Kesin kayıt başvuru dilekçesi (ıslak imzalı)- (Formasyon Biriminden temin edilecektir)
    2. Lisans Mezuniyet Belgesi (e-devlet çıktısı alınabilir) ya da diploma (Aslı ya da üniversiteler veya ilgili kurumlarca onaylanmış    tasdikli sureti. Ayrıca Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanların diplomalarının denkliği, kayıt sırasında belgelendirilmelidir.)
    3. Onaylı Lisans Not Durum (Transkript) Belgesi (e-devlet çıktısı alınabilir.)
    4. Nüfus cüzdan fotokopisi (aslını ibraz etmek kaydıyla)
    5. İki (2) adet vesikalık fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş - arka yüzüne Ad, Soyad ve T.C. Kimlik Numarası yazılmalı)
    6. Öğrenim ücretinin ilk taksitinin yatırıldığına dair banka dekontu.
 
  1. BANKA HESAP BİLGİLERİ:

EFT şeklinde ödemeler için ;
Banka / Şubesi: Ziraat Bankası /Giresun Şubesi
Hesap adı         : GİRESUN ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE IBAN      : TR23 0001 0001 2350 8693 1650 14
 ATM Hesaba para yatırma ve Havale şeklinde ödemeler için ;
Hesap Adı                   : GİRESUN ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE
Şube Kodu                    :0123
Hesap Numarası           :50869316-5014
DİKKAT!!!: Kesin kayıt hakkı kazananların listesi ilan edilmeden lütfen herhangi bir  ücret yatırmayınız.


 Tablo:2
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ PEDAGOJİK FORMASYON
EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİMİ
 
Güz Yarıyılı
05 – 15 Eylül 2023 Ön başvuruların alınması
18 Eylül 2023 Kesin kayıt hakkı kazananların ilanı
19 – 22 Eylül 2023 Kesin Kayıtlar / I.taksitinin ödenmesi
22 Eylül 2023 Yedek listeden asil listeye yerleşen adayların ilanı
25 – 27 Eylül 2023 Yedek Kayıtlar/ I. taksitinin ödenmesi
25 – 27 Eylül 2023 Ders tekrarı yapacak öğrencilerin kayıt ve ders ücreti yatırması
07 Ekim 2023 Derslerin Başlaması
20 – 22 Kasım 2023 Ara sınav
18 – 20 Aralık 2023 Vize Mazeret Sınavı (08-16 saatleri arasında)
07 Ocak 2024 Derslerin son günü
15 – 19 Ocak 2024 Yarıyıl sonu sınavı (Final)
24 – 26 Ocak 2024 Bütünleme Sınavı
01 – 02 Şubat 2024 Tek Ders Sınavı
 
Bahar Yarıyılı
12 – 16 Şubat 2024 Ders kaydı / II. taksitinin ödenmesi
12 – 16 Şubat 2024 Ders tekrarı yapacak öğrencilerin kayıt ve ders ücreti yatırması
02 Mart 2024 Derslerin Başlaması
15 – 17 Nisan 2024 Ara sınav
13 – 15 Mayıs 2024 Vize Mazeret Sınavı
02 Haziran 2024 Derslerin son günü
03 – 07 Haziran 2024 Yarıyıl sonu sınavı (Final)
12 – 14 Haziran 2024 Bütünleme Sınavı
20 – 21 Haziran 2024 Tek Ders Sınavı
 
DETAYLANDIRILMIŞ TEORİK DERS TAKVİMİ
 
GÜZ DÖNEMİ BAHAR DÖNEMİ
S.No Hafta Tarih S.No Hafta Tarih
1 1. ders haftası 7 – 8 Ekim 2023 1 1. ders haftası 2 – 3 Mart 2024
2 2. ders haftası 14 – 15 Ekim 2023 2 2. ders haftası 9 – 10 Mart 2024
3 3. ders haftası 21 – 22 Ekim 2023 3 3. ders haftası 16 – 17 Mart 2024
4 4. ders haftası 28 – 29 Ekim 2023 4 4. ders haftası 23 – 24 Mart 2024
5 5. ders haftası 4 – 5 Kasım 2023 5 5. ders haftası 30 – 31 Mart 2024
6 6. ders haftası 11 – 12 Kasım 2023 6 6. ders haftası 6 – 7 Nisan 2024
7 7. ders haftası 18 – 19 Kasım 2023 7 7. ders haftası 13 – 14 Nisan 2024
8 ARA SINAV 20 – 22 Kasım 2023* 8 ARA SINAV 15 – 17 Nisan 2024*
9 8. ders haftası 25 – 26 Kasım 2023 9 8. ders haftası 20 – 21 Nisan 2024
10 9.ders haftası 2 – 3 Aralık 2023 10 9.ders haftası 27 – 28 Nisan 2024
11 10. ders haftası 9 – 10 Aralık 2023 11 10. ders haftası 4 – 5 Mayıs 2024
12 11. ders haftası 16 – 17 Aralık 2023 12 11. ders haftası 11 – 12 Mayıs 2024
13 ARA SINAVIN MAZERET SINAVI 18 – 20 Aralık 2023*   ARA SINAVIN MAZERET SINAVI 13 – 15 Mayıs 2024*
14 12. ders haftası 23 – 24 Aralık 2023 13 12. ders haftası 18 – 19 Mayıs 2024
15 13. ders haftası 30 – 31 Aralık 2023 14 13. ders haftası 25 – 26 Mayıs 2024
16 14. ders haftası 6 – 7 Ocak 2024 15 14. ders haftası 1 – 2 Haziran 2024
17 FİNAL SINAVLARI 15 – 19 Ocak 2024* 17 FİNAL SINAVLARI 3 – 7 Haziran 2024*
18 BÜTÜNLEME SINAVLARI 24 – 26 Ocak 2024* 18 BÜTÜNLEME SINAVLARI 12 – 14 Haziran 2024*
19 TEK DERS SINAVI 1 – 2 Şubat 2024* 19 TEK DERS SINAVI 20 – 21 Haziran 2024*

* Sınavlar 08.00-16.00 saatleri arasında yapılacaktır.



 
 
                               GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
                                      2023-2024 BAHAR DÖNEMİ PEDAGOJİK FORMASYON
                                   ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DETAYLI AKADEMİK TAKVİMİ
 
26 Şubat – 01 Mart 2024 Öğrencilerin MEBBİS’ e kaydedilmesi ve
öğretmen öğrenci eşleştirmesi
4 – 8 Mart 2024 1. Uygulama Haftası
11 – 15 Mart 2024 2. Uygulama Haftası
18 – 22 Mart 2024 3. Uygulama Haftası
25 – 29 Mart 2024 4. Uygulama Haftası
01 – 05 Nisan 2024 5. Uygulama Haftası
8 – 12 Nisan 2024 MEB II. Dönem Ara Tatil
15 – 19 Nisan 2024 6. Uygulama Haftası
22 – 26 Nisan 2024 7. Uygulama Haftası (23 Nisan Salı gününe denk gelen uygulamalar daha sonraki hafta telafi edilecektir.)
29 Nisan – 03 Mayıs 2024 8. Uygulama Haftası (01 Mayıs Çarşamba gününe denk gelen uygulamalar daha sonraki hafta telafi edilecektir)
06 – 10 Mayıs 2024 9. Uygulama Haftası
13 – 17 Mayıs 2024 10. Uygulama Haftası
20 – 24 Mayıs 2024 11. Uygulama Haftası
27 – 31 Mayıs 2024 12. Uygulama Haftası

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulamasına katılan uygulama öğrencileri değerlendirme işlemleri uygulama öğretim üyesi tarafından 04/03/2024 – 31/05/2024     23:59:00 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
GENEL DEĞERLENDİRME işlemi gerçekleştirilen uygulama öğrencisinin GÜNLÜK DEĞERLENDİRME işlemleri GERÇEKLEŞTİRİLEMEZ!
(https://uod.meb.gov.tr/)
Değerlendirme süreci:
Önce, uygulama öğretmeni sonra akademisyen tarafından günlük  değerlendirme yapılacak, daha sonra önce akademisyen, sonra uygulama öğretmeni tarafından genel değerlendirme yapılacaktır.
 


DİĞER NOTLAR
 
  1. Dersler iki dönem 28 hafta boyunca (14 hafta Güz ve 14 hafta Bahar yarıyılı) hafta sonu Cumartesi ve Pazar günleri akademik takvimde belirtildiği şekliyle gerçekleştirilecektir.
 
  1. Cumartesi günü veya hafta içi gerçekleştirilen derslerin haricinde, 2023-2024 BAHAR Dönemindeki Öğretmenlik Uygulaması ise Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün belirlediği gün/günlerde ve okullarda 12 hafta boyunca hafta içi 6 (altı) saat yapılacaktır.
 
  1. Yukarıda bahsedilen durumlar haricinde oluşabilecek başka zorunlu haller olması durumunda akademik takvimde güncelleme yapılabilir.
İletişim                       : 0454 310 12 00                      Faks:0454 310 12 87
e-mail                          : egitim@giresun.edu.tr            web: http://www.giresun.edu.tr
                                                                                            https://egitim.giresun.edu.tr