2024-2025 PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ BAŞVURULARI

20 Ağustos 2024 Salı

GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
PEDAGOJİK FORMASYON BİRİMİ
PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI (GÜZ ve BAHAR)
BAŞVURU İLANI

Üniversitemiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı Güz ve Bahar Dönemi Pedagojik Formasyon  Eğitimi başvuruları, internet üzerinden 20-24 Ağustos 2024 tarihleri arasında (BAŞVURU LİNKİ)  başvuru adresinden yapılacaktır. Kesin kayıt hakkı kazanan öğrencilerin listesi 25 Ağustos 2025 tarihinde (saat 23:59’a kadar) web sayfasında (https://www.giresun.edu.tr , https://egitim.giresun.edu.tr )  yayınlanacaktır.

Kesin kayıt hakkı kazanan adayların istenen belgeleri Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Birimine (C Blok Zemin Kat Formasyon Birimi) 26-29 Ağustos 2024 tarihleri arasında şahsen teslim etmesi gerekmektedir. Pedagojik Formasyon Güz ve Bahar Döneminde dersler 14 hafta boyunca aşağıdaki akademik takvimde belirtilen tarihlerde Cumartesi ve Pazar günleri (08:30-19:00) gerçekleştirilecektir. Ancak bu ders gün ve saatlerine denk gelen Açıköğretim ve ÖSYM sınavları olması durumunda dersler saat 17.00-23.00 saatleri arasında yapılacaktır.

Pedagojik Formasyon Sertifika Programının yüz yüze yapılması esastır. Ancak, lisans programlarına paralel olarak Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki derslerin de en fazla %40’ı uzaktan eğitimle yapılabilir. (Uzaktan eğitim yapılıp yapılmayacağı, yapılacak olursa hangi derslerin uzaktan eğitim yöntemiyle yapılacağı ders programında duyurulacaktır.) Öğretmenlik Uygulaması dersi, MEB okulları açık olduğu sürece yüz yüze yapılacaktır.

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına sadece mezun olmuş öğrenciler (örgün,   açık ve uzaktan öğretim lisans mezunları) başvurabilecektir. (YÖK 2021 Formasyon Usul ve Esasları Madde 5 (1) gereği,    https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx)

GENEL ŞARTLAR
 
  1. Başvuru süreci ile ilgili her türlü resmi açıklama ve duyuru Giresun Üniversitesi Pedagojik Formasyon Birimi web sayfasından ( https://egitim.giresun.edu.tr ) yapılacaktır.
  1. Sertifika programı Yükseköğretim Kurulunun 27.09.2021 tarihinde yayınladığı https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx” çerçevesinde yürütülecektir. Açılacak program süresince oluşabilecek mevzuat değişikliklerinde güncel mevzuat hükümleri uygulanacaktır. Söz konusu değişikliklerin öğrencilerimiz başvuru sırasındaki yükümlülüklerden farklı yükümlülükler getirmesi halinde, öğrencilerimiz yeni koşulları yerine getirmek durumundadır.
  1. Programa, aşağıdaki tabloda atamaya esas teşkil eden lisans programlarından mezun adaylar başvurabilecektir (Adaylar genel ağırlıklı not ortalamalarına göre sıralama yapılarak belirlenecektir.) Sıralamalar 4’lük not sistemine göre yapılacaktır. Notların 4’lük not sistemine göre girilmesi gerekmektedir. YÖK’ün 100’lük sistemde not dönüşüm tablosu için tıklayınız. https://oyp.yok.gov.tr/Documents/Anasayfa/4lukSistem.pdf
 
 
  1. Pedagojik Formasyon Sertifika Programına başvuracak adaylar için 740 kontenjan ayrılmıştır(Daha önce formasyon derslerini alıp başarısız olanlar ile eksik ders sebebiyle sadece sayılı derslere kayıt yaptıracak olan adaylar bu kontenjana dahil edilmemiştir). Giresun Üniversitesi tarafından yürütülecek olan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı kontenjanları aşağıdaki tabloda belirtildiği gibidir.

Tablo 1. Öğretmenliğe Kaynaklık eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlar ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama Alanları
 
SIRA
NO
ATAMAYA ESAS
OLAN ALAN
MEZUN OLDUĞU YÜKSEKÖĞRETİM
PROGRAMI/FAKÜLTE
KONTENJAN
1 Adalet 1. Hukuk Fakültesi(*)
2. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi(*)
3. Kamu Yönetimi(*)
6
2 Beden Eğitimi 1.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
2. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (*)
3. Spor Bilimleri Fakültesi (*)
4. Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu (*)
5. Sağlık Bilimleri Fakültesi Spor Bilimleri Bölümü (*)
24
3 Bilişim Teknolojileri 1.Bilgisayar Öğretmenliği
2. Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
3. Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği
4. Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği/Eğitimi
5. Bilgisayar Mühendisliği(*)
6. Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği (*)
7. Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği (*)
8. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (**)
9. Matematik-Bilgisayar Bölümü (*) (**)
10. İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri (*) (**)
11. Bilgisayar Teknolojisi Bölümü/Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü (*) (**) 12. Bilgi Teknolojileri (*) (**)
13. Yazılım Mühendisliği (*)
14. Bilişim Sistemleri Mühendisliği (*)
15. Bilgisayar ve Kontrol Teknolojisi Öğretmenliği
16. Elektronik ve Bilgisayar Bölümü (*)
17. Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (*)
18. Bilgisayar Bilimleri(*)
19. Yönetim Bilişim Sistemleri (*)(**)
(**) Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarına Atanamazlar.
24
4 Biyoloji
  1. Biyoloji Öğretmenliği
  2. Biyoloji Bölümü(*)
  3. Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü(*)
  4. Biyoteknoloji ve Moleküler Biyoloji(*)
6
5 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi 1. Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği
2. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği
3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü (*)
 4. Çocuk Gelişimi Bölümü (*)
5. Çocuk Sağlığı ve Gelişimi Bölümü (*)
 
66
6 Coğrafya 1. Coğrafya Öğretmenliği
2.Coğrafya Bölümü(*)
60
7 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 1.İlahiyat Fakültesi (*)
2. İlahiyat Bilimleri Fakültesi (*)
3. Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi (*)
4. Dinî İlimler Fakültesi (*)
5. İslami İlimler Fakültesi (*)
24
8 Elektrik – Elektronik Teknolojisi
(Değişik: 22/11/2018 tarih ve 137 sayılı TTKK)
(Değişik: 22/02/2021
tarih ve 6 sayılı TTKK)
Elektrik
 

1. Elektrik Öğretmenliği/Eğitimi
2. Elektrik Mühendisliği (*)
3. Elektrik-Elektronik Mühendisliği (*)
4. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği (*
 
12
9 Felsefe 1.Felsefe Grubu Öğretmenliği
2. Felsefe Bölümü (En az 16 kredi Sosyoloji, 16 kredi Psikoloji aldığını belgelendirenler) (*)
3. Sosyoloji Bölümü (En az 16 kredi Felsefe, 16 kredi Psikoloji, 8 kredi Mantık aldığını belgelendirenler) (*)
60
 
10 Fizik
  1. Fizik Öğretmenliği
  2. Fizik Bölümü (*)
  3. Fizik Mühendisliği (*)
6
11 Giyim Üretim Teknolojisi / Moda Tasarım Teknolojileri 1.Hazır Giyim Öğretmenliği
2. Giyim Öğretmenliği
3. Giyim Endüstrisi Öğretmenliği
4. Moda Tasarımı Öğretmenliği
5. Hazır Giyim Teknolojisi Öğretmenliği
6. Moda Tasarımı (*)
30
12 Görsel Sanatlar 1.Resim Öğretmenliği
2. Resim - İş Öğretmenliği
3. Resim (*)
4. Geleneksel Türk Sanatları (*)
5. Geleneksel Türk El Sanatları (*)
6. Görsel Sanatlar Bölümü (*)
7. Resim Anasanat Dalı (*)
8. Heykel (*)
9. Resim - Baskı Sanatları Bölümü (*)
10. Plastik Sanatlar Bölümü (*)
11. Plastik Sanatlar ve Resim Bölümü (*)
18
13 İngilizce
  1. İngilizce Öğretmenliği
2. İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü (*)
3. Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü(*)
4. Mütercim-Tercümanlık Bölümü (İngilizce) (*)
5. İngiliz Dil Bilimi Bölümü (*)
6. Çeviri Bilim Bölümü (İngilizce) (*)
7. İngiliz Dili ve Kültürü Bölümü (*)
60
14 Kimya / Kimya Teknolojisi 1.Kimya Öğretmenliği
2. Kimya Bölümü (*)
3. Kimya Mühendisliği (*)
4. Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya Bölümü (*)
6
15 Konaklama ve Seyahat Hizmetleri  1.Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğretmenliği
 2. Konaklama İşletmeciliği Öğretmenliği
 3. Turizm Öğretmenliği
 4. Turizm ve Otelcilik Grubu Öğretmenliği
 5. Turizm İşletmeciliği Öğretmenliği/Eğitimi
 6. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Öğretmenliği/Eğitimi
 7. Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği (*)
 8. Turizm İşletmeciliği (*)
 9. Turizm ve Otel İşletmeciliği (*)
 10. Konaklama İşletmeciliği (*)
 11. Seyahat İşletmeciliği (*)
 12. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (*)
 13. Turizm ve Büro Yönetimi (*)
 14. Turizm ve Rehberlik (*) 15. Turizm ve Otelcilik (*)
36
16 Matematik   1.Matematik Öğretmenliği
  2. Matematik Bölümü (*)
  3. Matematik-Bilgisayar Bölümü (*)(**)
  4. Matematik Mühendisliği (*)(***)
  5. Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü (*)(**)

 (**) Kredilerinin en az %70’ini matematik alanında belgelendirenler.
 (***) 1, 2, 3 ve 5’inci sıradaki bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması durumunda atanırlar


 
24
 
17 Muhasebe              ve Finansman 1.Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği
2. İşletme Öğretmenliği/Eğitimi
3. İktisat (*) (**)
4. İşletme (*) (**)
5. Maliye (*) (**)
6. Muhasebe ve Finansal Yönetim Bölümü (*)(**) 7. Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümü (*)(**) 8. Bankacılık ve Finans Bölümü (*)(**)
9. Muhasebe Bölümü (*)(**)
10. Muhasebe Bilgi Sistemleri (*)(**)
 (**) 1 ve 2’inci sıradaki bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması durumunda atanırlar.
54
18 Müzik 1.Müzik Öğretmenliği
2. Müzik Bölümü/Anabilim Dalları (*)
3. Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünün; • Müzik Toplulukları Anasanat Dalı (*) • Duysal (ses) Sanatları Tasarımı Anabilim Dalı (*) • Koro(*)
4. Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Türk Musikisi Devlet Konservatuarı ile Devlet Konservatuarının;
• Temel Bilimler Bölümü (*)
• Kompozisyon Bölümü (*)
• Ses Eğitimi Bölümü (*)
• Müzik Bilimleri Bölümü (*)
• Çalgı Bölümleri (Nefesli//Üflemeli Çalgılar, Yaylı Çalgılar, Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Harp, Piyano ve Arp, Piyano, Mızraplı Çalgılar) (*)
• Bando Şefliği (*)
• Folklor ve Etnomüzikoloji (*)
• Müzikoloji (*)
• Opera (*)
 • Şan ve Opera (*)
• Opera ve Konser Şarkıcılığı (*)
• Türk Sanat Müziği (*)
 • Şan (*)
• Türk Halk Oyunları (*)
• Türk Müziği (*)
• Türk Musikisi (*)
• Koro (*) • Müzik Teknolojisi (*)
• Müzik Teorisi (*)
• Türk Halk Müziği (*)
• Türk Halk Müziği (Ses Eğitimi Ana Sanat Dalı/ Çalgı Eğitimi Ana Sanat Dalı) (*)
• Müzik Bölümü Performans Anasanat Dalı (Performans Programı) (*)
5. Osmanlı Dönemi Karşılaştırmalı Müzik Programı (*)
6. Geleneksel Türk Müzikleri (*)
7. Türk Din Mûsikîsi Anasanat Dalı (*)
8. Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölümü (*)(**)
24
19 Sağlık/Sağlık Hizmetleri 1.Hemşirelik Yüksekokulu (*)
2. Hemşirelik/Bölümü (*)
3. Ebelik/Bölümü (*)
4. Sağlık Memurluğu/Bölümü (*)
5. Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri (*)
6. Sağlık Eğitimi Bölümü
18
20 Tarih 1.Tarih Öğretmenliği
2. Tarih Bölümü (*)
60
21 Türk Dili ve Edebiyatı
  1. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
  2. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (*)
  3. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü(*)
  4. Türk Halkbilimi Bölümü (*)
80
22 Yiyecek          İçecek Hizmetleri 1.Besin Teknolojisi Öğretmenliği
2. Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği
3. Gastronomi ve Mutfak Sanatları (*)
4. Yiyecek İçecek İşletmeciliği Bölümü (*)
5. Beslenme ve Diyetetik (*) (**)
6. Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Bölümü (*)
7. Gastronomi Bölümü (*)
(**) 1, 2, 3, 4, 6 ve 7’inci sıradaki bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması durumunda atanırlar.
42
GENEL TOPLAM 740
 
 
  1. Mezun öğrencilerin puanlarının eşit olması durumunda mezuniyet tarihi eski olana öncelik verilecektir.
  1. Yukarıda belirlenen bölüm ve atamaya esas alanlar dışında farklı bölümlerden/programlardan başvurular kabul edilmeyecektir.
  1. Tüm kontenjanlara ait toplam başvuru sayısının 120 kişinin altında olması durumunda Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açılmayacaktır. Öğrencinin başvurduğu alanda başvuran öğrenci sayısı en az 3 olmalıdır, başvurulan alanda 3 öğrenciden az başvuru olduğu durumunda program açılmayacaktır, ilgili alana kayıt yaptıran öğrencilerin yatırmış oldukları ücretler iade edilecektir. Ayrıca, genel kontenjan sabit tutulmak kaydı ile bir alanda yeterli sayıda başvuru olmazsa, kontenjan diğer alana kaydırılabilecektir.
  1. Programlara yerleştirilen adayların, başvuru sırasında beyan ettikleri bilgiler ile kayıt sırasında ibraz edecekleri belgelerdeki bilgiler arasında uyumsuzluk olması halinde adayın kayıt işlemi iptal edilir. Yanlış beyanda bulunduğu belirlenen adaylar hakkında gerekli idari ve     adli işlemler başlatılır.
  1. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslara göre yürütülecektir. Yükseköğretim Kurulu Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Çerçeve Usul ve Esasları İncelemek için burayı https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/IdariBirimler/egitim_ogretim_daire_bsk/pedagojik-formasyon-usul-ve-esaslar.aspx tıklayınız.
  2. Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitimi Programına, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20/02/2014 Tarih ve 9 Sayılı Kararına göre öğretmenliğe kaynaklık eden atamaya esas olan Alan/Program/Fakültelerden başvuru yapılabilir. Bu Alan/Program/Fakülteler dışındaki başvurular kabul edilmeyecektir. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarını incelemek için burayı https://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-alanlari/icerik/201 tıklayınız.
  1. Öğretmenlik Uygulamaları 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı BAHAR döneminde Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğünün belirlediği gün veya günlerde ve okullarda toplam 12 hafta (1 Dönem) hafta içi (8 saat) yapılacak olup %100 devam zorunluluğu bulunmaktadır. MEB Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi (madde 9/h) Öğretmenlik uygulamasının herhangi bir saatine mazeretsiz olarak katılmayan  uygulama öğrencilerinin uygulama eğitim kurumu ile ilişikleri kesilir. Sağlık raporu, görevlendirme vb. belgeler devam yükümlülüğünü kaldırmaz.
  1. Programın uygulamasında Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kuralları geçerlidir. Yönetmelik gereği teorik derslere %70, uygulamalı derslere %80 devam zorunluluğu vardır(madde 18).
  1. Pedagojik Formasyon Eğitimi ücreti 13.332 (Onüçbin Üçyüzotuziki) TL olup 2 taksitte ödenecektir. İlk taksiti, 2024-2025 Güz dönemi kesin kayıt sırasında 6.666,00 TL, ikinci taksiti ise 2024-2025 Bahar dönemi başlangıcında 6.666,00 TL olarak aşağıda verilen banka hesabına yatırılacaktır.
  1. Kesin kayıt işlemlerini tamamlayan aday derslere katılmadan kaydını sildirse dahi yatırdığı ücret hiçbir koşulda adaya iade edilmeyecektir. Ayrıca, muaf olunan dersler için ücret iadesi yapılmayacaktır.
  1. BAŞVURU SÜRECİ
Online (ön başvuru) başvurular: 20-24 Ağustos 2024 (saat:16:59’a kadar) tarihleri arasında  (https://egitim.giresun.edu.tr ) web adresi üzerinden yapılacaktır. (17:00’dan sonra gelen başvurular geçersiz sayılacaktır.)
Kayıt Hakkı Kazananların İlanı: 25 Ağustos 2024 tarihinde kesin kayıt hakkı kazanan asıl aday  listeleri Giresun Üniversitesi ( https://egitim.giresun.edu.tr ) web sayfasından (saat:23:59’a kadar) ilan edilecektir.
Kesin Kayıt Tarihleri: 26-29 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerekli belgeler şahsen elden teslim alınarak kesin kayıt yapılacaktır.
Yedek Kayıt Tarihi: Asıl kayıtta kontenjanın dolmaması halinde yedekten kayıt hakkı kazanan öğrencilerin 03-04 Eylül 2024 tarihinde gerekli belgeler şahsen elden teslim ederek kesin kayıt yaptıracaklardır.
Kayıt Yeri: Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok Zemin Kat Pedagojik Formasyon Birimi.
Eğitime Başlama Tarihi: Pedagojik Formasyon Eğitimi 21 Eylül 2024 tarihinden itibaren Üniversitemiz Güre Yerleşkesinde yer alan Eğitim Fakültesi binasında yapılacaktır.
 
  1. BAŞVURUYA ESAS OLAN ALANLAR:

Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20/02/2014 ve 9 Sayılı Kararına Göre Öğretmenliğe Kaynaklık eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlar ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama alanlarına İlişkin 20/02/2014 ve 9 sayılı kararında güncelleme yapılan yazının yer aldığı Ağustos 2014 sayılı Tebliğler Dergisinde yer alan öğretmenlik alanları esas olmak üzere, başvuru alanları ve ilişkili bölüm ve programlar Tablo 1’de verilmiştir. (Tablo 1’de yer alan programlar dışında mezun adayların başvuruları geçersiz sayılacaktır)
 
  1. KESİN KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
    1. Kesin kayıt başvuru dilekçesi (ıslak imzalı)- (Formasyon Biriminden temin edilecektir)
    2. Onaylı Lisans Mezuniyet Belgesi (e-devlet çıktısı alınabilir) ya da diploma (Aslı ya da üniversiteler veya ilgili kurumlarca onaylanmış tasdikli sureti. Ayrıca Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanların diplomalarının denkliği, kayıt sırasında belgelendirilmelidir.)
    3. Onaylı Lisans Not Durum (Transkript) Belgesi (e-devlet çıktısı alınabilir.)
    4. Nüfus cüzdan fotokopisi (aslını ibraz etmek kaydıyla)
    5. İki (2) adet vesikalık fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş - arka yüzüne Ad, Soyad ve T.C. Kimlik Numarası yazılmalı)
    6. Öğrenim ücretinin ilk taksitinin yatırıldığına dair banka dekontu.
 
  1. BANKA HESAP BİLGİLERİ:

EFT şeklinde ödemeler için ;
Banka / Şubesi: Ziraat Bankası /Giresun Şubesi
Hesap adı         : GİRESUN ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE IBAN      : TR23 0001 0001 2350 8693 1650 14
 ATM Hesaba para yatırma ve Havale şeklinde ödemeler için ;
Hesap Adı                   : GİRESUN ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE
Şube Kodu                     :0123
Hesap Numarası             :50869316-5014
DİKKAT!!!: Kesin kayıt hakkı kazananların listesi ilan edilmeden lütfen herhangi bir  ücret yatırmayınız.


 Tablo:2
 
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ PEDAGOJİK FORMASYON
EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI 2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİMİ
 
Güz Yarıyılı
20-24 Ağustos 2024 Ön başvuruların alınması
25 Ağustos 2024 Kesin kayıt hakkı kazananların ilanı
26-29 Ağustos 2024 Kesin Kayıtlar / I.taksitinin ödenmesi
02 Eylül 2024 Yedek listeden asil listeye yerleşen adayların ilanı
03-04 Eylül 2024 Yedek Kayıtlar/ I. taksitinin ödenmesi
04 Eylül 2024 Boş kalan kontenjanların ilanı
05-Eylül 2024 Boş kalan kontenjanlara kesin kayıt ve harç ücretinin ödenmesi*
21 Eylül 2024 Derslerin Başlaması
04-10 Kasım 2024 Ara sınav
10-12 Aralık 2024 Vize Mazeret Sınavı (08-16 saatleri arasında)
29 Aralık 2024 Derslerin son günü
30 Aralık 2024-05 Ocak 2025 Yarıyıl sonu sınavı (Final)
08-10 Ocak 2025 Bütünleme Sınavı
14-16 Ocak 2025 Tek Ders Sınavı
  *Boş kalan kontenjanlara kayıt alınırken, başvurusu kabul edilen adaylardan herhangi bir başarı notu vb.
     ölçütlere ve/veya sıralamaya bakılmaksızın kontenjan dolana kadar kayıt alınacaktır.

 
Bahar Yarıyılı
31 Ocak 01 Şubat 2025 Ders kaydı / II. taksitinin ödenmesi
08 Şubat 2025 Derslerin Başlaması
01-06 Nisan 2025 Ara sınav
06-08 Mayıs 2025 Vize Mazeret Sınavı
02 Haziran 2025 Derslerin son günü
06 Mayıs-01Haziran 2025 Yarıyıl sonu sınavı (Final)
04-06 Haziran 2025 Bütünleme Sınavı
11-13 Haziran 2025 Tek Ders Sınavı
 

GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2024-2025 GÜZ/BAHAR DÖNEMİ
PEDAGOJİK FORMASYON DETAYLANDIRILMIŞ
TEORİK DERS TAKVİMİ
 
GÜZ DÖNEMİ BAHAR DÖNEMİ
S.No Hafta Tarih S.No Hafta Tarih
1 1. ders haftası 21-22 Eylül 2024 1 1. ders haftası 08-09 Şubat 2025
2 2. ders haftası 28-29 Ekim 2024 2 2. ders haftası 15-16 Şubat 2025
3 3. ders haftası 05-06 Ekim 2024 3 3. ders haftası 22-23 Şubat 2025
4 4. ders haftası 12-13 Ekim 2024 4 4. ders haftası 01-02 Mart 2025
5 5. ders haftası 19-20 Ekim 2024 5 5. ders haftası 08-09 Mart 2025
6 6. ders haftası 26-27 Ekim 2024 6 6. ders haftası 15-16 Mart 2025
7 7. ders haftası 02-03 Kasım 2024 7 7. ders haftası 22-23 Mart 2025
8 ARA SINAV 04-10 Kasım 2024* 8 ARA SINAV 01-06 Nisan 2025*
9 8. ders haftası 16-17 Kasım 2024 9 8. ders haftası 12-13 Nisan 2025
10 9.ders haftası 23-24 Kasım 2024 10 9.ders haftası 19-20 Nisan 2025
11 10. ders haftası 30 Kasım-01 Aralık2024 11 10. ders haftası 26-27 Nisan 2025
12 11. ders haftası 07-08 Aralık 2024 12 11. ders haftası 03-04 Mayıs 2025
13 ARA SINAVIN MAZERET SINAVI 10-12 Aralık 2024*   ARA SINAVIN MAZERET SINAVI 06-08 Mayıs 2025*
14 12. ders haftası 14-15 Aralık 2024 13 12. ders haftası 10-11 Mayıs 2025
15 13. ders haftası 21-22 Aralık 2024 14 13. ders haftası 17-18 Mayıs 2025
16 14. ders haftası 28-29 Aralık 2024 15 14. ders haftası 24-25 Mayıs 2025
17 FİNAL SINAVLARI 30 Aralık 2024-
05 Ocak 2025*
17 FİNAL SINAVLARI 26 Mayıs-
01 Haziran 2025*
18 BÜTÜNLEME SINAVLARI 08-10 Ocak 2025* 18 BÜTÜNLEME SINAVLARI 04-06 Haziran 2025*
19 TEK DERS SINAVI 14 – 16 Ocak 2025* 19 TEK DERS SINAVI 11-13 Haziran 2025*

* Sınavlar 08.00-16.00 saatleri arasında yapılacaktır.


 
 
                               GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
2024-2025 BAHAR DÖNEMİ PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DETAYLI AKADEMİK TAKVİMİ
 
03-07 Şubat 2025 Öğrencilerin MEBBİS’ e kaydedilmesi ve
öğretmen öğrenci eşleştirmesi
10-14 Şubat 2025 1. Uygulama Haftası
17-21 Şubat 2025 2. Uygulama Haftası
24-28 Şubat 2025 3. Uygulama Haftası
03-07 Mart 2025 4. Uygulama Haftası
10-14 Mart 2025 5. Uygulama Haftası
17-21 Mart 2025 6.Uygulama Haftası
24-28 Mart 2025 7.Uygulama Haftası
31 Mart-04 Nisan 2025 MEB II. Dönem Ara Tatil
14-18 Nisan 2025 8. Uygulama Haftası
21-25 Nisan 2025 9. Uygulama Haftası (23 Nisan Çarşamba gününe denk gelen uygulamalar daha sonraki gün/haftada telafi edilecektir.)
28 Nisan-01 Mayıs 2025 10. Uygulama Haftası (01 Mayıs Cuma gününe denk gelen uygulamalar daha sonraki gün/haftada telafi edilecektir)
05-09 Mayıs 2025 11. Uygulama Haftası
12-16 Mayıs 2025 12. Uygulama Haftası

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulamasına katılan uygulama öğrencileri değerlendirme işlemleri uygulama öğretim üyesi tarafından 03/02/2025 – 16/05/2025 23:59:00 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
GENEL DEĞERLENDİRME işlemi gerçekleştirilen uygulama öğrencisinin GÜNLÜK DEĞERLENDİRME işlemleri GERÇEKLEŞTİRİLEMEZ!
(https://uod.meb.gov.tr/)
Değerlendirme süreci:
Önce, uygulama öğretmeni sonra akademisyen tarafından günlük  değerlendirme yapılacak, daha sonra önce akademisyen, sonra uygulama öğretmeni tarafından genel değerlendirme yapılacaktır.
 


DİĞER NOTLAR
 
  1. Dersler iki dönem 28 hafta boyunca (14 hafta Güz ve 14 hafta Bahar yarıyılı) hafta sonu Cumartesi ve Pazar günleri akademik takvimde belirtildiği şekliyle gerçekleştirilecektir.
  2. Cumartesi günü veya hafta içi gerçekleştirilen derslerin haricinde, 2024-2025 BAHAR Dönemindeki Öğretmenlik Uygulaması ise Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün belirlediği gün/günlerde ve okullarda 12 hafta boyunca hafta içi 8 (sekiz) saat yapılacaktır.
  3. Yukarıda bahsedilen durumlar haricinde oluşabilecek başka zorunlu haller olması durumunda akademik takvimde güncelleme yapılabilir.
İletişim                       : 0454 310 12 00                      Faks:0454 310 12 87
e-mail                          : egitim@giresun.edu.tr            web: http://www.giresun.edu.tr
                                                                                            https://egitim.giresun.edu.tr